تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/02/05 - 14:29
کد خبر: 468099

نشست خبری مسابقات ربوکاپ چگونه گذشت؟/ راه‌اندازی بزرگترین مرکز تحقیقات رباتیک

نشست خبری مسابقات ربوکاپ چگونه گذشت؟/ راه‌اندازی بزرگترین مرکز تحقیقات رباتیک

نشست خبری مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران صبح امروز برگزار و در این نشست خبر راه‌اندازی بزرگترین مرکز تحقیقات رباتیک مطرح شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، نشست خبری مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران صبح امروز برگزار شد.

در این نشست داوود ثمری معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره مسابقات ربوکاپ با بیان اینکه امروز مسابقات روبوکاپ تبدیل به بزرگترین رویداد فناورانه کشور شده است، گفت: این دوره از مسابقات از نظر کمی و کیفی بهبود یافته و این رویداد می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از خروج نخبگان باشد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات ۵ تیم برتر دانشگاه آزاد به طور کامل مورد حمایت قرار می‌گیرند و سایر تیم‌های برگزیده در صورت تمایل در مرکز رشد این دانشگاه مستقر می شوند.

ثمری ادامه داد: به تازگی مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات کد نوآوری را دریافت کرده که تیم‌های مستقر در این مرکز بتوانند با مراجعه به ادارات مالیات و بیمه از خدمات و تسهیلات بیمه‌ای و مالیاتی بهره‌مند شوند. همچنین در سرای نوآوری واحد علوم و تحقیقات، بزرگترین مرکز تحقیقات رباتیک راه‌اندازی می‌شود که این مرکز تخصصی محل مناسبی برای تجمیع تیم‌های برگزیده حوزه‌های مرتبط با رباتیک و شامل بخش‌های آزمایشگاهی و زمین‌هایی برای فناوران حوزه رباتیک می‌شود.

* بزرگترین مرکز تحقیقات رباتیک راه‌اندازی می شود

همچنین مرتضی موسی‌خانی رئیس هفدهمین مسابقات ربوکاپ ازاد ایران نیز گفت: توسعه دانش هوش مصنوعی و ساخت ربات‌های در حرکت و همکاری ربات‌ها برای رسیدن به یک هدف مشترک از دلایل شکل‌گیری مسابقات رباتیک در دنیا است ایران از سال ۱۹۹۸ تیم‌های خود را به مسابقات جهانی ربوکاپ اعزام کرد. در آن مسابقات تیم دانشگاه صنعتی شریف حائز رتبه اول شد و بعد از  آن تیم‌های دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آزاد در این رقابت‌ها حضور یافتند.

وی افزود: با برگزاری این رویداد تاکنون شرکت‌هایی در حوزه‌های برنامه‌نویسی، هوش مصنوعی، بازی سازی و انیمیشن شکل گرفته است، به گونه‌ای که برخی از شرکت‌های بازی‌سازی در حوزه بازی‌سازی روزانه ۳۵۰ هزار نفر مشتری جذب کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۴ لیگ در این دوره از مسابقات برگزار می شود، خاطر نشان کرد: در بخش بزرگسال ۵ لیگ ربات‌های انسان نما، ربات‌های پرنده، ربات‌های کاوشگر مریخ یا مریخ نورد، خودروهای خودران و ربات‌های صنعتی تعریف شده است.

موسی خانی گفت: لیگ ربات‌های مریخ‌نورد با همکاری پژوهشگاه فضایی برگزار می‌شود، لیگ ربات‌های صنعتی ربات‌های کوچک مقیاس است و پلتفرم‌هایی که از سوی دانشگاه آزاد واحد قزوین طراحی شده، قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

موسی‌خانی عنوان کرد: جریان‌سازی دانش هوش مصنوعی موجب شد که ربات متوقف شده یکی از شرکت‌های کشور توسط تیم‌های متخصص داخلی مجددا وارد مدار شود و در نتیجه ۱۲۰ کارگر به کار بازگشتند.

به گفته وی در بخش دانش‌آموزی، لیگ‌های شبیه‌ساز دو بعدی، دموی دانش‌آموزی، ربات‌های فوتبالیست و ربات‌های امدادگر تعریف شده است.

وی از حضور ۶ تیم از کشورهای مصر، روسیه، آلمان، افغانستان، برزیل و چین خبر داد و گفت: برخی از تیم‌ها به صورت آنلاین در بخش شبیه‌سازی در این رقابت حضور دارند.

 موسی خانی گفت: در حالی که چگالی ربات‌ها در کشور آلمان ۱۷۱ ربات به ازای هزار نفر و ۱۱۷ ربات به ازای هزار نفر در کشور سوئد است، در بخش صنعتی کشور حدود ۲ هزار ربات استفاده می‌شود.

وی افزود: اهمیت ربات‌ها به اندازه‌ای است که کشور چین که با مازاد نیروی انسانی مواجه است، اقدام به توسعه ربات‌ها در بخش صنعتی کرده و هدف آنها ارتقای کیفیت و سرعت است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
وقوع زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۲.۹ ریشتر در شهرستان دماوند
کاریکاتور| سرکوب دانشجویان، دروغین بودن ادعای آزادی بیان در آمریکا را فاش کرد
رایگان شدن بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س)
مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش کشور با حضور رئیسی +عکس
المپیاد فناوری؛ رقابت در هوش مصنوعی، پهپاد و برنامه‌نویسی
کاریکاتور| وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش
کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها و هدف قرار گرفت گنبدآهنین
فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب
حادثه عجیب برای فرزند مربی استقلال
شهادت یک مامور پلیس در هرمزگان +عکس
انتقاد شدید اتحادیه اروپا از تهاجم اسرائیل به رفح
این اقدام حماس، نتانیاهو را در مخمصه قرار داد
تأثیر قوانین جدید بر صرافی ‌های ارز دیجیتال
مه بافت بهترین تولید کننده کش و نوار
محبوب ترین بازی‌های Esports در سال ۲۰۲۴
نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ / راهنمای خرید آنلاین کتاب
بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (برنامه‌های رایگان را بشناسید)
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top